Youtube vs. Vimeo

Youtube vs. Vimeo

Wanneer je denkt aan het uploaden van video’s op internet is hoogstwaarschijnlijk Youtube het eerste dat je te binnen schiet. Youtube is opgericht in 2005 en heeft 800 miljoen unieke bezoekers per dag. Het is wereldwijd enorm bekend en iedere minuut wordt er 72 uur(!) aan videomateriaal per minuut geupload. Als bedrijf kan het nuttig zijn om content toe te voegen aan je website in de vorm van video’s. Hoewel Youtube een uitgesproken keuze lijkt te zijn voor het uploaden van je content, is het wellicht toch een idee om verder te kijken dan dit kanaal.

Vimeo: Het kleine broertje van Youtube

Vimeo is een kanaal dat het bij lange na niet haalt bij Youtube met ‘slechts’ 70 miljoen unieke bezoekers per maand. Toch dient Youtube over haar schouders te kijken en Vimeo in de gaten te houden. Steeds meer bedrijven ontdekken Vimeo en er zijn speciale abonnementen voor bedrijven met extra opslag.

“Youtube VS. Vimeo”

Laat bovenstaande nou net hetgeen zijn waar Vimeo onderscheidend in is ten opzichte van Youtube. Vimeo richt zich met name op een niche markt waar de échte video kenners –en liefhebbers zich mee bezighouden. Je video heeft hoogstwaarschijnlijk een kleiner bereik bij Vimeo, maar hoogstwaarschijnlijk bekijken meer professionals je video’s.

Vimeo_vs_Youtube

Kwantiteit of kwaliteit?

Om te achterhalen of je als bedrijf je video’s wilt uploaden via Youtube of Vimeo is de vraag of je gaat voor kwaliteit of kwantiteit? Wil je met name video’s posten om een betere vindbaarheid te creëren op internet, dan is Youtube een absolute must. Het bereik is groot waardoor je websitebezoeken hoogstwaarschijnlijk omhoog zullen schieten.

Bij Youtube ben je slechts één muisklik verwijderd van de meest onzinnige filmpjes. Een man dansend in een pinguïnpak is geen uitzondering op Youtube. De content van Vimeo is echter wat serieuzer ingesteld en het kost wellicht meer moeite om hier onzinnige filmpjes te vinden. Het mooie aan de player van Vimeo is daarnaast dat er meer aanpassingen mogelijk zijn. Wanneer je je daarnaast irriteert aan de pre-roll reclames bij Youtube, biedt Vimeo de oplossing, Vimeo toont namelijk geen advertenties in haar filmpjes.

Kies je kanaal

Hoewel Vimeo in dit artikel goed uit de verf komt, zijn wij ook zeer te spreken over Youtube. Youtube heeft een groot bereik en wanneer je voor kwantiteit gaat, raden wij je zeker aan gebruik te maken van Youtube. Kies je voor meer kwaliteit en betere features dan raden wij je aan Vimeo in overweging te nemen.

Summary
Youtube, een wereldwijde hit
Article Name
Youtube, een wereldwijde hit
Description
Wanneer je denkt aan het uploaden van video’s op internet is hoogstwaarschijnlijk Youtube het eerste dat je te binnen schiet. Youtube is opgericht in 2005 en heeft 800 miljoen unieke bezoekers per dag. Het is wereldwijd enorm bekend en iedere minuut wordt er 72 uur(!) aan videomateriaal per minuut geupload. Als bedrijf kan het nuttig zijn om content toe te voegen aan je website in de vorm van video’s. Hoewel Youtube een uitgesproken keuze lijkt te zijn voor het uploaden van je content, is het wellicht toch een idee om verder te kijken dan dit kanaal
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo
Jody Op den Buijsch
jody@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie