Profile Car & Tyreservice is de specialist in banden en velgen, tevens zijn ze de grootste en snelst groeiende onafhankelijke autoserviceketen van Nederland. De organisatie bestaat uit zelfstandige ondernemers: mensen die van nature net iets harder lopen voor je.
Bij de grootste banden- en velgenspecialist van Nederland hoort een website die dezelfde allure uitstraalt. Met de nieuwe website start Profile met een nieuwe positionering die niet langer alleen op banden en velgen is gefocust. Zo is dit de een van de eerste stappen om de focus naar een full service auto onderhoud keten te zetten.
Binnen het proces van de realisatie van deze nieuwe websites voor zowel Nederland als België heeft mark@ing een belangrijke rol. Bij aanvang van het project heeft Koen Paquay (eigenaar mark@ing) de rol van product owner op zich genomen.
Profile Car & Tyreservice (Voorheen Profile Tyrecenter) is een nieuwe weg ingeslagen en legt de focus hiermee op velgen en banden. Dit is direct te zien op de homepagina, waar een module is ingebouwd zodat de bezoeker eenvoudig de juiste banden kan vinden aan de hand van een aantal criteria.
Om de gebruiksvriendelijkheid van de website te testen, is er door Net Profiler een panelonderzoek uitgevoerd die ondersteund is door webbouwer Mangrove en mark@ing. Hierbij zijn 10 respondenten die de verschillende segmenten binnen de doelgroep vertegenwoordigen gevraagd een aantal opdrachten uit te voeren op de website. Op deze manier kon de gebruiksvriendelijkheid getest worden en de conversiepaden in beeld gebracht worden. Aan de hand van de resultaten van dit onderzoek is de gebruikservaring verder geoptimaliseerd. Verder is er voor livegang uitgebreid getest aan de hand van de tool usabilla, een tool waarbij je per onderdeel van de website feedback kan geven.
Dit project is gestart in de zomer van 2014 met het selecteren van de juiste keuze voor de strategische partner(s) die Profile moest gaan helpen bij de realisatie van de nieuwe websites. In totaal heeft het project vanaf keuze tot live nieuwe websites anderhalf jaar geduurd.
Deze periode vat zich op de volgende manier samen:
De ontzorging en kritische blik van Koen ten aanzien van het proces en de keuzes vanuit Profile heeft ertoe geleid dat het project geslaagd is
-Anthonie Zoomers (algemeen directeur Profile International NV)
✓ Aansturing team Profile, bestaande uit: Online marketeer (NL), IT’er & Online marketeer (BE)
✓ Afstemming Profile stakeholders: vestiging ondernemers, directie Profile, product management & marketing afdeling.
✓ Aansturing team Mangrove, bestaande uit: Scrum master, frontend & backend developers, designer(s) & marketeer
✓ Aansturing van SEO migratie traject in samenwerking met online marketeer Profile & NetProfiler
✓ Ondersteuning panelonderzoek in samenwerking met NetProfiler
✓ Planning, budget & scope bewaking