Nadelen AMP
Zoals al aangegeven zijn er ook enkele nadelen aan AMP voor e-mail, hieronder licht ik er een paar uit:
Minder flexibel design
Een AMP-template is ‘basic’ en daardoor minder flexibel. Fan van toeters en bellen in je design? Denk dan heel goed na voordat je een AMP-mail opzet.
Afhankelijker van Google
Je AMP e-mail wordt rechtstreeks opgeslagen op de Google-servers. Handig voor bijvoorbeeld de laadtijd, maar het zorgt ook voor een nog grotere afhankelijkheid.
Niet eenvoudig te implementeren
Omdat AMP een HTML-framework is, moet je wel over de juiste vaardigheden beschikken om AMP te gebruiken. Een developer is in dit geval dus onmisbaar. Hopelijk ontwikkelen partijen in de toekomst tools waardoor ook de marketeers makkelijker met AMP kunnen gaan werken.
Gebrekkige rapportage
Benieuwd hoeveel personen je tweede carrousselafbeelding zien? Of nieuwsgierig waar in het formulier je klant afhaakt? Dat zijn vragen waarop je met AMP helaas geen duidelijk antwoord kan geven. De mogelijkheden om te rapporteren zijn nog wat gebrekkig.
Geen reactie's