Review: WebWinkel Vakdagen

Review: WebWinkel Vakdagen

Groot aanbod aan lezingen

Helaas is het onmogelijk om alle lezingen bij te wonen, vandaar dat wij een selectie hebben gemaakt. De locaties/secties waar de lezingen werden gehouden waren Keynote A, Keynote B, Betaaloplossingen, Big Data, Logistiek & Klantcontact, Marketing A, Marketing B, Technologie A, Technologie B en Advanced Marketing & Analytics. Kortom, van online marketeer tot developer en van webshopbeheerder tot ondernemer, voor ieder online niveau zijn er interessante lezingen te vinden.

Bezochte lezingen

Omdat er verschillende interessante lezingen op één tijdstip plaatsvonden, hebben we ervoor gekozen ons op te splitsen. Hieronder een samenvatting van de lezingen die wij hebben bijgewoond.

  • Succes in iedere fase van de customer journey met e-mailmarketing”. Dit was een nuttige lezing voor de mensen die onbekend zijn met het toepassen van e-mailmarketing & customer journeys. Desondanks betrof het een lezing met weinig diepgang, maar wel met wat tips.
  • Retailers redden webshops”. De essentie van deze lezing was dat veel retailers online als de vijand zien waardoor zij dit niet goed in hun strategie opnemen. Op deze manier verliezen veel retailers het van de webshops, terwijl het één juist het ander kan versterken. Doordat veel retailers vasthouden aan het bekende in plaats van mee te gaan in de behoeften van de klant, zien we nu dat er veel winkelketens (recentelijk nog V&D, Macintosh en Xenos) in de problemen komen. Deze lezing is voornamelijk nuttig voor ondernemers en managers met fysieke winkels.

Bekijk hier de presentatie

  • Conversie-attributie in de praktijk; meer rendement uit je advertentiebudget”. Zeer nuttige lezing voor een e-commerce / online marketing manager (en ondernemers) om zicht te krijgen op waar zijn of haar online budget werkt. Conversie-attributie stelt je in staat exact te bepalen hoe de verschillende online media elkaar aanvullen en zodoende je budget beter te verdelen, afhankelijk van je doelstelling.
  • Zo verdwijnt jouw advertentiebudget: Leer van de fouten van andere adverteerders”. In deze lezing werd de basis van Google Ads uitgelegd; zorg ervoor dat de manier waarop je adverteert aansluit bij de manier waarop je meet. Wil je bijvoorbeeld adverteren op naamsbekendheid maar bereken je de ROI op basis van conversies, dan is de kans groot dat de resultaten tegenvallen. Door hierbij te berekenen op basis van bijvoorbeeld interacties of vertoningen is dit een realistischer beeld, wat natuurlijk uiteindelijk kan worden doorgerekend naar conversies. Het REAN-model is hiervoor een handig voorbeeld (Reach, Engage, Activate, Nurture). Voor online marketeers en bedrijven die adverteren via Google Ads is deze presentatie zeer nuttig.

Bekijk hier de presentatie

  • Leadmarketing voor Neckermann.com; de toekomst van e-commerce”. Deze lezing viel tegen, omdat de campagne slechts enkele maanden geleden gestart was en er nog geen representatieve resultaten getoond konden worden. Wel werd duidelijk verteld over hoe je de doelgroepen kan segmenteren en een dialoog middels e-mail op kan zetten. Door deze aanpak is het mogelijk om de e-mails relevanter te maken en meer resultaat te behalen per mailing. Nuttig voor beginnende webshops, e-mailmarketeers & online managers.

Bekijk hier de presentatie

  • Boost je omzet door je conversie structureel te verhogen!”. Lezing door Jurgen Jongejan die een zeer nuttige presentatie gaf over hoe conversie optimalisatie ECHT bijdraagt aan een structurele groei. Met een overzicht van handige tools, tips en met een verwachting hoe in 2020 conversie optimalisatie toegepast zal worden.

Bekijk hier de presentatie

  • Online marketing strategie in een omnichannel wereld”. De laatste lezing over online marketing & omnichannel borduurde voort op de Ads lezing eerder op de dag. Ook hier werd weer vanuit het REAN model geredeneerd, dit keer ging de spreker dieper in op deze 4 pijlers. Zo adverteren veel bedrijven vaak actiegericht en dus direct, terwijl de consument nog geen kennis heeft gemaakt met het bedrijf. De spreker benadrukte dat het REAN model een goed middel is bij de customer journey en gaf bij ieder moment een passend voorbeeld.

Bekijk hier de presentatie

Al met al was de Webwinkel Vakdag een goede investering voor ons kennisniveau en zorgt dit voor veel interessante en nieuwe discussies. Wil je meer weten over deze dag of wil je weten op welke manier wij jou kunnen helpen met onze opgedane kennis? Neem dan contact met ons op.

webwinkel-vakdag

Summary
Review webwinkelvakdagen
Article Name
Review webwinkelvakdagen
Description
Voor het 10e jaar zijn de Webwinkel Vakdagen gehouden, mark@ing was erbij in de Jaarbeurs in Utrecht! Met meer dan 250 standhouders en over de 150 lezingen durven we voorzichtig te zeggen dat deze beurs voor iedereen die ‘iets’ online doet interessant is. Wij als mark@ing willen graag onze kennis bijhouden en de laatste trends en ontwikkelingen in de markt opvangen. De voornaamste reden dat wij op donderdag 21 januari 2016 de beurs bezochten, is het onderhouden van contacten en het bijwonen van interessante lezingen.
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo
Jody Op den Buijsch
jody@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie