Profile Car & Tyreservice is specialist in banden en auto onderhoud voor alle soorten voertuigen. Profile biedt u een buitengewoon breed assortiment van kwaliteit-, budget- en huismerkbanden, waaronder winterbanden, zomerbanden en 4-seizoenenbanden. Het specialisme schuilt echter vooral in de hoogwaardige bandenservices. Profile Car & Tyreservice staat echter ook voor innovatie.
Naast onze werkzaamheden voor Profile Car & Tyreservice (gericht op particuliere klanten) mogen we ook alle e-mail communicatie uitvoeren voor Profile Zakelijk. De klanten van Profile Zakelijk zijn met name leasemaatschappijen. Hierin leveren zij de services die nodig zijn voor de zakelijke rijder, van bandenwissel tot APK. Na de succesvolle mailcampagne in het najaar van 2016 heeft mark@ing ook in het voorjaar van 2017 de bandenwisselmailings mogen verzorgen voor Profile Zakelijk. Naast een stijging in het aantal leasemaatschappijen en verzonden mails zijn ook de openratio, doorklikratio én conversieratio met minimaal 50% gestegen!
Leasemaatschappijen willen hun berijders en wagenparkbeheerders op tijd informeren over een bandenwissel. Profile Zakelijk wil haar klanten (in dit geval de leasemaatschappijen) volledig ontzorgen waarbij leaserijders voor aanvang van ieder wisselseizoen geïnformeerd worden. Om de leaserijder en de leasemaatschappij optimaal van dienst te zijn is een gepersonaliseerde en gesegmenteerde mail met informatie over de bandenwissel verstuurt.
Om de leaserijders pro-actief én persoonlijk te attenderen op een naderende bandenwissel, is er gekozen om de leaserijders per e-mail te informeren. De huidige databases zijn per leasemaatschappij gesegmenteerd en mailadressen die reeds een afspraak hebben gepland zijn uitgesloten van verzending. Alle mails bevatten relevante data als de voornaam in de onderwerpsregel en het kenteken van de berijder in de mail. Na het versturen van de campagnes zijn de resultaten achteraf geanalyseerd & geëvalueerd met Profile Zakelijk voor het volgende bandenwisselseizoen.
Er zijn voor 6 verschillende leasemaatschappijen mailings verstuurd over de naderende bandenwissel. Doordat de databases enorm relevant zijn en de boodschap hier volledig op aansluit, is er een hoog openingspercentage gerealiseerd. Meer dan de helft (61%) van alle ontvangers heeft de e-mail geopend. Na verzending van de mail is door 57% een afspraak gemaakt voor een bandenwissel!
Op alle KPI’s/doelen is een flinke stijging te zien, zowel in de absolute als in relatieve resultaten!
mark@ing heeft ons tijdens de uitvoering van diverse communicatieprojecten uitstekend begeleid. Wat vooral opvalt is dat mark@ing zeer proactief is en vele stappen vooruit denkt.
-Marjolijn Walhof, Directeur Profile Zakelijk-
✓ Pro-actieve communicatie
✓ Procesbeschrijving
✓ Campagne opzet
✓ Analyseren & evalueren