Linkedin Automation

Vergroot je zakelijke netwerk

Linkedin Automation

LinkedIn Automation: vergroot je zakelijke netwerk

LinkedIn is een van de online platformen die jij in kan zetten om jouw doelgroep effectief te bereiken. Het gebruik van LinkedIn kan verschillende doelen hebben, zoals het uitbreiden van je netwerk met relevante contacten of het direct willen realiseren van een conversie. 

 

Het nadeel is dat een goede dialoog via LinkedIn veel planning en tijd kost. Maar dat hoeft niet! Door dit proces te automatiseren, bespaar je veel tijd maar bouw je wel gestaag door aan je netwerk. De truc is om de content persoonlijk te houden, waardoor je wel de interactie met de klant behoudt. Daar draait het immers om.

 

Hulp nodig bij de uitvoering van LinkedIn Automation? Onze specialisten ondersteunen je hier graag bij.

Waarom mark@ing?

Honderden uitnodigingen tegelijkertijd versturen

Benader grote groepen gelijktijdig én bespaar tijd.

Kom in contact en vergroot je netwerk

Realiseer digitale interacties.

Automatische opvolgberichten

Start een sterke, persoonlijke digitale dialoog.

Meer over marketing automation

Onze werkwijze

Doelstelling

Een project begint altijd met het formuleren van een realistische en heldere doelstelling waarin verwachtingen duidelijk worden. Deze bepalen we samen met jou.

Analyseren

We leren je bedrijf graag wat beter kennen op basis van jouw USP’s, uitstraling en data. Realistische doelstellingen worden samen bepaald op basis van een 0-meting waarmee we aan de slag kunnen.

Ideeën

Een creatieve brainstorm helpt ons invulling te geven aan de opdracht. Welke boodschap willen we overbrengen naar welke doelgroep? En welk middel sluit hier uiteindelijk het beste bij aan?

Plan

De uiteenzetting van ideeën en alle bijkomende werkzaamheden wordt beschreven in een concreet plan. Zo weten we precies wat er allemaal moet gebeuren.

Prioriteren

Hebben we alle werkzaamheden in beeld? Dan prioriteer je samen met ons de taken om effectief en gefocust aan de slag te gaan met het team waar jij ook onderdeel van uit maakt. Let’s go!

Roadmap

Zodra alle taken geprioriteerd zijn laten we via een roadmap zien wat de planning is per maand. Is iedereen akkoord? Dan kunnen we aan de slag, let’s go!

Experimenteren

Om steeds te verbeteren en de juiste resultaten te behalen, houden we graag de touwtjes in handen. We leren van onze opdrachten en sturen hier continu in bij. Natuurlijk houden we jou hiervan altijd op de hoogte!

Rapporteren

Natuurlijk houden we jou altijd op de hoogte van de resultaten. Dit door maandelijkse rapportages op te stellen en periodieke evaluaties in te plannen.

We werken graag effectief, met een duidelijk doel en in een team waar jij als klant ook onderdeel van uit maakt. We bepalen de doelstelling dan ook samen. Onze agile werkwijze zorgt voor overzicht, duidelijkheid en geeft de prioriteiten weer zodat jij, maar ook het team op de hoogte blijft van de gang van zaken. 

 

Binnen onze opdrachten denken we niet aan het eindproduct, maar brengen we in kaart wanneer een opdracht succesvol is geslaagd. Zo kunnen we niet alleen de doelstelling en de juiste middelen bepalen, het houdt ons tevens scherp om snel bij te kunnen sturen waar nodig. De stappen die we hierbij doorlopen zijn analyseren, ideeën opdoen, prioriteren van werkzaamheden en het experimenteren. 

 

Wij gaan graag de samenwerking met je aan!

Onze Marketing Automation specialisten

Nienke

Nienke Jansen

“Wil jij je doelgroep bereiken op de juiste kanalen? Daar kan ik je mee helpen! Door middel van gedetailleerde targeting en de juiste boodschap help ik je je online doelstellingen te bereiken. Social Media en ik zijn dan ook onafscheidelijk #socialmediaaddict. Een wat breder publiek bereiken? Geen probleem! Met de juiste strategie zorg ik ervoor dat je organisch en/of met advertenties hoger in Google komt te staan.”
Koen

Koen Paquay

“Ik geloof erin dat je alles kan bereiken zolang je het samen doet. Daarom werk ik het liefste samen met mijn collega's, klanten, vrienden en familie. Ik vind inspiratie in de gekste dingen en ben in staat om zelfs in bed nog te bedenken hoe ik de uitdagingen die er zijn op kan lossen. Ik doe niets liever dan experimenteren, ontdekken en opbouwen. Dus dat doe ik dan ook als ondernemer en eigenaar van mark@ing.”
  • Zeer deskundig en benaderbaar online marketing bureau. Denken echt vanuit de klant en komen proactief met nieuwe oplossingen/ideeën. Top!

    Selma Van Gils Avatar Selma Van Gils
  • Persoonlijk contact en transparant in hun werkwijze!

    Linde Haverhals Avatar Linde Haverhals
  • Dankzij Mark@ing weten mensen die mij nodig hebben mij te vinden. Top! Bedankt voor de goede service!

    Mirrin Leemans Avatar Mirrin Leemans
  • Denken vanuit de klant, zijn transparant én resultaatgericht!

    Menzo W. Avatar Menzo W.
  • Zeer professionele werkwijze met ervaren en meedenkende mensen!

    Krysia Steenbergen Avatar Krysia Steenbergen

Wij zetten marketing automation effectief in bij

Jouw zakelijke netwerk vergroten door middel van LinkedIn Automation?

Bekijk ook onze andere diensten

Data analyse

Analyseer bezoekersgedrag op je website om de data in te zetten om online werkzaamheden te optimaliseren. 

Conversie optimalisatie (CRO)

Haal meer uit je huidige website bezoekers. Voorkom obstakels en zorg voor een gebruiksvriendelijke website.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

We halen meer verkeer naar je website door organisch beter zichtbaar te worden in zoekmachines als Google. 

E-mail marketing

We houden de betrokkenheid van je doelgroep hoog met een duidelijke e-mailmarketingstrategie. 

Social Media Marketing

Bereik je doelgroep met social media advertenties. Zo zorgen we voor meer zichtbaarheid bij jouw publiek!

Zoekmachine adverteren (SEA)

Altijd een toppositie in de zoekmachine. Onze specialisten helpen om jouw doelgroep te bereiken.

Mis geen enkele online marketing update

Summary
Event
LinkedIn automation
Location
mark@ing b.v., Grotestraat 128 B,Waalwijk,Noord-Brabant-5141 HC
Description
il je graag je zakelijke netwerk vergroten? LinkedIn Automation kan daarbij helpen? Hoe je dat op kan zetten zodat het ook écht werkt? Wij helpen je daar graag bij!
Nienke Jansen
nienke@markating.nl
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

 

Linkedin Automation

Wat is LinkedIn automation?

Kwalitatieve leads genereren binnen LinkedIn? Kan het? Ja zeker! In deze blog vertellen we je alles over LinkedIn Automation. Benieuwd? Lees dan vooral verder.

Wat is LinkedIn?

LinkedIn is een social media platform dat gericht is op de zakelijke wereld. LinkedIn gebruikers kunnen door middel van connecties een zakelijk netwerk opbouwen. LinkedIn gebruikers zijn heel divers. Gebruikers komen namelijk uit allerlei verschillende bedrijfstakken. Je profiel op LinkedIn kan ook wel gezien worden als je online cv of visitekaartje. Maar naast dat je via LinkedIn contacten kan leggen en je online cv kan bijhouden kan je ook updates delen, nieuws volgen over jouw vakgebied, discussiëren over branche gerelateerde onderwerpen én referenties ontvangen.

LinkedIn is echter niet alleen op persoonlijk vlak interessant. Ook voor bedrijven is LinkedIn een relevant platform. Waar een persoonlijk profiel dient als online cv dient een bedrijfspagina op LinkedIn als het online visitekaartje voor (potentiële) klanten en/of collega’s. Door content te plaatsen op deze pagina kun je als bedrijf laten zien waar je voor staat. Ook is het mogelijk om in contact te komen met potentiële klanten. Tot slot is LinkedIn een perfect kanaal als het gaat om werving van nieuw personeel. LinkedIn biedt vele mogelijkheden om vacatures onder de aandacht te brengen en potentiële werknemers te benaderen.

Adverteren op LinkedIn, hoe werkt het?

Zoals op vrijwel elk social platform kun je ook op LinkedIn adverteren. LinkedIn heeft wereldwijd ruim een half miljard gebruikers en is daarmee het grootste zakelijke sociale platform van de wereld. Als je gaat adverteren op LinkedIn kun je targeten op verschillende bedrijfsgroottes, functietitels, vaardigheden, etc. De mogelijkheden zijn erg uitgebreid. Je kunt je advertentie campagne dus heel gericht inrichten én je doelgroep beter bereiken.

Net als op Facebook kun je op LinkedIn op twee manieren adverteren. Je kunt namelijk adverteren met tekstadvertenties of sponsored content. Hieronder zullen we het verschil tussen deze twee advertentie-vormen toelichten:

  • Tekstadvertentie: deze advertenties zijn kleiner en minder prominent in beeld. Ze bevatten in veel gevallen tekst en afbeeldingen en je vindt ze aan de rechterkant in de zijbalk of helemaal bovenaan
  • Sponsored content: dit is bestaande content die je vervolgens promoot of het is een advertentie welke je apart opmaakt. Sponsored content wordt altijd op de tijdlijn weergegeven en hierdoor valt deze vorm van adverteren minder snel op. LinkedIn gebruikers zullen deze berichten sneller lezen.

linkedin ads

Kosten

LinkedIn adverteren staat erom bekend dat het erg prijzig is. Je betaalt bijvoorbeeld meer per klik dan bij andere social media platformen zoals Facebook. Door de targeting mogelijkheden van LinkedIn blijft dit platform toch een interessante plek om te adverteren. 

LinkedIn automation

Adverteren op LinkedIn kan heel erg nuttig zijn wanneer je meer naamsbekendheid wilt genereren en een grotere doelgroep wilt bereiken. Echter zijn er naast adverteren op LinkedIn ook andere tools welke heel nuttig kunnen zijn voor sales of het werven van nieuw personeel. LinkedIn Automation is een software welke buiten LinkedIn om werkt. Door middel van LinkedIn Automation kun je geautomatiseerd inmail berichten sturen naar grote aantallen mensen. Aan de hand van de actie die zij hierop ondernemen, bijvoorbeeld het accepteren van een connectie-verzoek, wordt de Automation verder in gang gezet. Hieronder zullen we je in stappen uitleggen hoe je LinkedIn Automation kunt gebruiken:

   1.  Bepaal je doelgroep

Voordat je aan de slag kunt gaan met LinkedIn Automation is het belangrijk om te bepalen welke doelgroep je een inmail bericht wilt gaan sturen. Deze doelgroep kun je heel makkelijk samenstellen door middel van de LinkedIn Sales Navigator. Dit is een bepaalde tool van LinkedIn waarin je interessante contactpersonen kunt vinden op basis van werkervaring, opleiding, regio, bedrijfsgrootte, opleidingslevel etc. Door deze filters te gebruiken ontstaat er een lijst aan interessante contacten om een inmail bericht naar te sturen.

    2.  Maak een uitdraai en loop deze na

Zodra je een lijst hebt verzameld van relevante contacten wil je deze inladen in je LinkedIn Automation software. Normaal gesproken is het niet mogelijk om deze lijst uit te draaien, maar de koppeling tussen de LinkedIn Automation software en LinkedIn zelf zorgt ervoor dat dit wel mogelijk is.

(!) Zorg ervoor dat iemand bij je bedrijf deze lijst nog even doorloopt zodat er bijvoorbeeld geen klanten in deze lijst voorkomen. Beetje vreemd wanneer je een al bestaande klant een inmail stuurt met het verzoek om samen te werken ;-).

   3. Bepaal de inhoud van je inmail berichten

Vervolgens zal je moeten bepalen wat voor berichten je naar deze contacten wilt sturen. Het eerst bericht moet luchtig zijn en moet niet meteen teveel vragen van het contact. Introduceer jezelf, snijd een onderwerp aan waar jullie beiden geïnteresseerd in zijn en probeer er zo voor te zorgen dat het connectie-verzoek geaccepteerd wordt. Vervolgens ga je een reeks aan berichten opstellen welke steeds meer naar een call-to-action of een vraag om contact toe werken. Het is met de LinkedIn Automation software ook mogelijk om een A/B test te doen als het gaat om deze content.

   4. Bepaal welk LinkedIn profiel je gaat gebruiken

LinkedIn Automation moet gekoppeld worden aan een persoonlijk LinkedIn profiel. Het is daarom van belang dat dit een profiel is van iemand met autoriteit en een aannemelijk aantal connecties. Voorbeeld: iemand met 500+ connecties en een aantal jaren werkervaring komt geloofwaardiger over dan iemand met +/- 100 connecties en geen werkervaring. Echter moet deze persoon wel bereid zijn om zijn profiel open te stellen voor deze LinkedIn Automation tool.

   5. Resultaten ophalen

In de meeste gevallen kun je binnen je LinkedIn Automation software de resultaten bekijken. Hoeveel personen hebben je uitnodiging geaccepteerd? En hoeveel personen hebben er op je bericht gereageerd? Daarnaast kun je alles ook direct in je eigen LinkedIn omgeving zien.

Naast LinkedIn Automation, kun je ook e-mail automation in zetten om veel werk te besparen. Download nu ons gratis marketing automation kennispakket voor handige checklist over e-mail en LinkedIn automation waarmee je zelf direct aan de slag kunt!

LinkedIn Automation tools

Er zijn oneindig veel LinkedIn Automation tools op de markt; zoveel dat je soms door de bomen het bos niet meer kunt zien. We hebben er 3 voor je op een rijtje gezet om je keuze wat gemakkelijker te maken:

Alfred

Alfred is een chrome-extensie welke je kunt verbinden met je persoonlijke LinkedIn-account. Door middel van deze extensie kun je geautomatiseerde InMail berichten sturen naar een grote groep mensen. Daarnaast kun je ook meerdere profielen bezoeken zonder ze daadwerkelijk te bezoeken! Wanneer je LinkedIn profiel bezocht wordt, krijg je hiervan een melding. De kans dat mensen je uitnodiging accepteren nadat je ook daadwerkelijk hun profiel bezocht hebt is een stuk groter. Deze tool zorgt er dus voor dat dit ook automatisch gebeurd. Ook komt Alfred met een analyse-tool zodat je de statistieken van je LinkedIn Automation in kunt zien. Alfred bestaat uit 2 premium plans welke dezelfde features bevatten, echter zit het ‘m in het aantal Automations welke je dagelijks kunt versturen.

Dux-Soup

Dit is een hele uitgebreide LinkedIn Automation tool. Naast geautomatiseerd Inmails versturen kun je hier ook automatisch profielen bezoeken, vaardigheden onderschrijven en abonneren op updates van je connecties. Ook kun je per prospect notities toevoegen over de huidige status of andere zaken die je opvallen binnen zijn of haar profiel. Handig voor wanneer je een persoonlijk bericht wilt sturen! Daarnaast worden InMails op een moment verstuurd waarop het het meest waarschijnlijk is dat je prospect actief is op LinkedIn. Dux-Soup staat bekend als een tool met een fijn support-team erachter. Erg handig dus voor wanneer je net start met LinkedIn Automation en je wel wat hulp kunt gebruiken. De basis van Dux-Soup is gratis te gebruiken. Verder is er nog een Professional en een Turbo pakket, welke beiden meer opties bevatten.

LeadFuze

Deze tool maakt het makkelijk om een groep prospects te selecteren. Waar je bij veel andere tools de LinkedIn Sales Navigator moet gebruiken om je prospects te bepalen is dit bij LeadFuze ingebouwd. Door middel van Artificial Intelligence speurt LeadFuze het hele web af op zoek naar interessante leads. Wanneer LeadFuze iets interessants vindt, wordt dit automatisch aan je prospect lijst toegevoegd. Door middel van Zapier kun je LeadFuze koppelen aan je CMS-systeem. LeadFuze is in vergelijking met andere LinkedIn Automation tools wel prijzig. Echter zijn de kosten voor Sales Navigator niet nodig, wat de totale kosten gelijk brengt met veel andere Automation opties. Bekijk hier de website:

Summary
Wat is LinkedIn Automation?
Article Name
Wat is LinkedIn Automation?
Description
Wist jij dat je geautomatiseerd duizenden mensen kunt bereiken op LinkedIn? LinkedIn Automation maakt dit mogelijk! In deze blog vertellen we je wat LinkedIn Automation precies is en hoe je het toe kunt passen. Ook geven we je een lijstje van de meest nuttige tools. Benieuwd? Lees dan snel verder!
Author
Publisher Name
Mark@ing
Publisher Logo
Tags:
Nienke Jansen
nienke@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie