Google Mijn Bedrijf: zo start je het op in 5 stappen + handige tips

Google Mijn Bedrijf: zo start je het op in 5 stappen + handige tips

Met Google Mijn Bedrijf ben je beter zichtbaar op Google of op Google Maps. Vraag jij je af waarom je concurrentie wel zichtbaar is in Google en jij niet? Of hoe jij je zichtbaarheid kunt verhogen met Google Maps? In dit blog leg ik je uit welke stappen genomen moeten worden bij het aanmaken van Google Mijn Bedrijf en geef ik je extra tips om jouw Google Mijn Bedrijf zo goed mogelijk te beheren. Bekijk de video en lees direct verder!

Google Mijn Bedrijf opstarten in 5 stappen

Het begint heel eenvoudig bij het inloggen op Google, hierna kun je je bedrijfsnaam opgeven.

Stap 1: Voeg een zoekwoord toe aan je bedrijfsnaam, hierdoor wordt je sneller gevonden. Denk hierbij aan het woord ‘fietsenwinkel’ als je een fietsenwinkel hebt of ‘online bureau’ als je een online bureau hebt. Hierdoor wordt je sneller gevonden.

De tweede stap is het invullen van alle adresgegevens. Het is belangrijk dat je deze gegevens correct invult. Voeg hierbij je openingstijden, beschrijving over je bedrijf en foto’s toe, Deze informatie zie je terug in Google, hierdoor voeg je meer waarde toe aan je Google Mijn Bedrijf account.

Als derde geef je je servicegebieden en je bedrijfscategorie aan, hierin geef je aan in welke straal je je klanten bedient, in welke straal je gevonden wil worden op Google en in welke categorie jij product of diensten levert.

De vierde stap is het vermelden van je telefoonnummer en je website-URL. Deze zullen dan direct weergegeven worden in Google.

De vijfde en laatste stap is het verifiëren van je bedrijf. Dit kan telefonisch of via een brief. Dan krijg je namelijk een code, die je weer in Google moet invoeren. Na het verifiëren heb je de aanmeldprocedure van Google Mijn Bedrijf volledig afgerond. 

Beheertips Google Mijn Bedrijf

Niet alleen het aanmaken, maar ook het beheer van Google Mijn Bedrijf is belangrijk. Het is hierbij zeer nuttig om reviews toe te voegen, vraag bijvoorbeeld je huidige klanten om een beoordeling. Op deze manier zien je potentiële klanten meningen van andere klanten, waardoor ze sneller overtuigd kunnen worden. Google hecht veel waarde aan deze reviews, het is belangrijk om hierop te blijven reageren. Hierdoor laat je zien dat je betrokken bent met je klanten.

Uiteindelijk is Google Mijn Bedrijf een hele makkelijke tool om lokaal, maar ook op je bedrijfsnaam goed gevonden te worden. Op deze manier zet je je vertoningen in Google kracht bij.

Interesse in SEO?

Wil jij meer weten over SEO? Schrijf je in en ontvang via de
mail interessante informatie waardoor je SEO nog beter toe kan passen. Schrijf je hieronder in:

Cas Maas
stage@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie