Het begint heel eenvoudig bij het inloggen op Google, hierna kun je je bedrijfsnaam opgeven.
Stap 1: Voeg een zoekwoord toe aan je bedrijfsnaam, hierdoor wordt je sneller gevonden. Denk hierbij aan het woord ‘fietsenwinkel’ als je een fietsenwinkel hebt of ‘online bureau’ als je een online bureau hebt. Hierdoor wordt je sneller gevonden.
De tweede stap is het invullen van alle adresgegevens. Het is belangrijk dat je deze gegevens correct invult. Voeg hierbij je openingstijden, beschrijving over je bedrijf en foto’s toe, Deze informatie zie je terug in Google, hierdoor voeg je meer waarde toe aan je Google Mijn Bedrijf account.
Als derde geef je je servicegebieden en je bedrijfscategorie aan, hierin geef je aan in welke straal je je klanten bedient, in welke straal je gevonden wil worden op Google en in welke categorie jij product of diensten levert.
De vierde stap is het vermelden van je telefoonnummer en je website-URL. Deze zullen dan direct weergegeven worden in Google.
De vijfde en laatste stap is het verifiëren van je bedrijf. Dit kan telefonisch of via een brief. Dan krijg je namelijk een code, die je weer in Google moet invoeren. Na het verifiëren heb je de aanmeldprocedure van Google Mijn Bedrijf volledig afgerond.
Geen reactie's