Deze nieuwe interface is even wennen, maar uiteindelijk zul je er de voordelen van inzien. Hierbij de voordelen die wij tot nu toe ervaren:
– GA4 maakt meer gebruik van machine learning waardoor opvallende gebeurtenissen worden gemeld. Denk hierbij aan een snelle daling van het aantal bezoekers of een product dat ineens goed verkoopt.
– Door middel van machine learning worden voorspellingen gemaakt zodat je snel in kunt spelen op veranderend gedrag of je campagnes bij kunt sturen.
– Je kunt zelf doelgroepen aanmaken en deze resultaten met elkaar vergelijken. Doordat je zelf de criteria bepaald kun je bijvoorbeeld het gedrag van alle mensen die converteren inzichtelijk maken.
– Cross domain tracking kun je zelf instellen in Google Analytics waardoor je data van diverse kanalen met elkaar kunt combineren. Dit is handig als je een website met aparte webshop en een app hebt. Dit maakt bijvoorbeeld ook inzichtelijk welk kanaal de meeste nieuwe klanten binnen haalt.
– In GA4 is het niet langer nodig om events in te stellen via een code. Alle belangrijke gebeurtenissen worden bijgehouden via event-tracking. Je kunt hierbij zelf aangeven welke gebeurtenissen voor jou een waarde hebben en deze als conversie instellen.
Geen reactie's