31 jul Expanded Ads in Google AdWords
Wellicht heb je afgelopen weekend je AdWords account geopend en zag je een aantal meldingen en wijzigingen in je account. Heb je geen AdWords, óf ben je niet bekend met deze nieuwe update? Lees dan snel verder! Deze wijziging zorgt er namelijk voor dat je click through rate (CTR) -en dus het aantal bezoekers naar je website- wordt verhoogd!
AdWords Expanded Ads: Wat houdt het in?
De expanded ads van Google AdWords zijn advertenties die, zoals de naam het al verraadt, een uitbreiding zijn op de huidige tekstadvertenties. De update zat er al een tijdje aan te komen en de verwachting was dan ook dat alle AdWords accounts het vóór augustus 2016 zouden krijgen. Vanaf afgelopen vrijdag heeft iedereen de mogelijkheid om de expanded ads toe te voegen in de interface van Google AdWords. De reden dat Google is gestart met deze uitgebreidere advertenties, is vanwege toenemende zoekverkeer via Google AdWords. Concreet houdt de verandering het volgende in:
- Uitbreiding van het aantal koppen: Waar je voorheen slechts 1 kop van maximaal 35 tekens had, kan je nu je advertentie uitbreiden met nog een extra kop, welke beiden maximaal 30 tekens kan plaatsen (totale kop dus van maximaal 60 tekens)
- 2 optionele pad-velden waar de zichtbare URL in geplaatst kan worden, welke beiden maximaal 15 tekens kunnen bevatten (totaal aantal tekens achter de / is dus 30 tekens)
- Uitgebreide mogelijkheid om een description waar je maximaal 80 tekens kan toevoegen
- Een extra toevoeging aan je zichtbare url, waardoor je relevanter zoekverkeer kan aantrekken
- Het hoofddomein in je zichtbare url wordt afgeleid van je uiteindelijke url
Wat zijn de gevolgen van de expanded tekst ads?
Allereerst breid je de advertenties uit. In de kop heb je nu 25 extra tekens, in de description 10 extra tekens. De indeling is hier iets ander dan normaal. Het voordeel van grotere koppen en meer tekens in de beschrijvingsregels zorgen voor een betere zichtbaarheid onder de zoekresultaten, wat zorgt voor:
- Meer ruimte om je boodschap te communiceren
- Hogere CTR (volgens Google kan deze wijziging de CTR tot wel 20% verhoogd worden!)
- Je hoeft niet meer handmatig het hoofddomein in te vullen bij je zichtbare url: dit wordt automatisch overgenomen aan de hand van je uiteindelijke url
- Door de toevoeging van extra ruimte in de advertenties, waarin je dus relevante zoekwoorden kan toevoegen, zal je advertentie-relevantie verhogen. (Dit draagt positief bij aan je kosten/posities)
- De SEO-resultaten werden al behoorlijk naar beneden gedrukt vanwege de update waarbij Google AdWords niet 3 maar 4 advertenties boven de organische resultaten plaatste, dit zorgt ervoor dat het nóg belangrijker wordt om te optimaliseren in de onbetaalde resultaten zodat je bovenaan de organische resultaten staat en zorgt er óók nog eens voor dat het bijna onmogelijk is om niet te adverteren binnen Google. (Omdat je simpelweg anders niet meer gezien wordt)
- Wanneer je ook adverteert in Bing, kunnen de advertenties niet meer 1-op-1 geëxporteerd worden
Kan je wel nog gebruikmaken van je normale tekstadvertenties?
Ja, dat kan wel. Echter, door er nu al mee te starten kan je experimenteren en bekijken of het daadwerkelijk zorgt voor een hogere CTR. Daarnaast wordt het vanaf 26 oktober verplicht om gebruik te maken van deze expended ads. Belangrijkste is natuurlijk ook dat je je concurrent voor wil zijn.
Hulp nodig met het aanpassen van je AdWords advertenties?
Geen nood! Wij staan voor je klaar, bel direct naar 0416 – 30 10 50 en wij staan je graag vrijblijvend te woord. (Vraag direct even of we je AdWords account vrijblijvend analyseren, scheelt jou weer werk!)


Geen reactie's