Het effectief verspreiden van content

Het effectief verspreiden van content

Je artikel kan nog zo sterk zijn, soms wordt het bericht gewoon niet gezien. De reden tot het schrijven van dit artikel is daarom ook om onze lezers inzicht te geven op welke manieren content effectief gedeeld kan worden. In dit artikel lees je hoe je ervoor zorgt dat jouw content wél onder de aandacht wordt gebracht. 

Zoekwoorden integreren in je content

Het lijkt misschien een open deur, maar toch is het belangrijk om dit kopje te benoemen. Zorg allereerst dat je pagina goed gevonden wordt door het zoekwoord regelmatig (maar niet overdadig) te laten terugkomen in je tekst en titel. Door middel van zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat hetgeen waar jij content over schrijft relevant is voor de lezers.

Beantwoord de vragen van je klanten

Wanneer je geen oplossing hebt voor de bezoekers van je website, zal je geen lezers trekken met je artikel of landingspagina. Bedenk een aantal vragen die spelen binnen je klantenkring over de branche. Indien je er zelf geen meer weet, ga dan je klantenkring en vraag wat er daadwerkelijk speelt. Een voorbeeld hiervan hebben wij zelf recent uitgevoerd; een klant van ons is actief in meerdere landen met de website en had een probleem met het vertalen. Dit zette ons ertoe om een blog te schrijven over het managen van meertalige websites.

Ook wanneer je een artikel hebt geschreven en je denkt dat het daadwerkelijk iets toevoegt, kun je het delen met je klant. Mail ze met de URL en wie weet heb je 2 vliegen in een klap: een klant met de oplossing van een probleem en meer traffic op je website.

Google vindt het steeds belangrijker dat jij relevante content deelt en antwoord geeft op vragen van je bezoeker. Vandaar dat Google ook steeds vaker featured snippets toont (een soort Wikipedia-achtige boxen binnen zoekresultaten). Wanneer jouw artikel relevant genoeg is, laat Google jouw pagina uitlichten binnen de zoekresultaten:

wat is branded content

 

wat is omnichannel

 

Deel je berichten met ‘influentials’

 

FollowerwonkSoms worden berichten nou eenmaal niet gedeeld met iedereen. Degenen die je hiermee een handje kunnen helpen zijn ‘influentials’, mensen met een groot bereik binnen het gerelateerde onderwerp. De vraag is alleen, hoe vind je deze influentials? Bekijk welke bloggers er schrijven over jouw onderwerp. Een ander voorbeeld is de tool Followerwonk. Via deze tool kunnen invloedrijke personen gevonden worden op Twitter in jouw gebied. Een andere manier is het verzamelen van e-mailadressen van de pers. Wanneer jouw bericht daadwerkelijk zo goed is en geen verkoopstrekking heeft, bestaat de kans dat een van deze influentials je bericht wellicht oppakt en de bezoekersaantallen op je website een boost krijgen.

Zoek naar gelijkwaardige content

In de meeste gevallen ben je niet de enige die op het internet schrijft over een bepaald onderwerp. Wanneer je je blog hebt gepubliceerd, ga dan op zoek naar gelijkmatige content. Geef in een reactie je mening over het verwante artikel en start eventueel een discussie. Op deze manier zien mensen dat je ook verstand hebt van het artikel en kun je ze middels een link naar je eigen artikel leiden.

SociaNu_jij_logol bookmarking

Bij social bookmarking websites zorgen de gebruikers voor het nieuws. De gebruikers delen artikelen die zij interessant vinden. Door het plaatsen van een link naar jouw content kan het zomaar zijn dat jouw artikel interessant wordt gevonden en wellicht verder wordt gedeeld. De bekendste bookmark website in Nederland is Nujij. Bekende buitenlandse bookmarking websites zijn bijvoorbeeld Stumbleupon en Digg.

Ken je doelgroep

Tenslotte is het natuurlijk van belang om content te publiceren voor je doelgroep. Zorg daarom voordat je het artikel schrijft dat je weet waar je doelgroep zich bevindt. Je kan je voorstellen dat blogs over seniorenvakanties wellicht weinig doorgang vinden op Twitter, waar de gemiddelde leeftijd tussen de 25 en 34 is van de gebruiker in Nederland. Zorg daarnaast ook dat je post regelmatig wordt aangekondigd via de verschillende kanalen. Normaal is om het 1x te delen via Facebook en tussen de 3 tot 5x via Twitter. Zorg daarnaast dat deze statusupdates consistent gebeuren.

Je eigen merk groter maken, beter vindbaar worden, analyseren en meer leads uit je website halen? Volg onze basis online marketing training

Summary
Het effectief verspreiden van content
Article Name
Het effectief verspreiden van content
Description
Het belang van het verspreiden van content hebben we al eerder omschreven, onder andere in dit artikel. Maar je artikel kan nog zo sterk zijn, soms wordt het bericht gewoon niet gezien. De reden tot het schrijven van dit artikel is daarom ook om onze lezers inzicht te geven op welke manieren content effectief gedeeld kan worden.
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo
Tags:
Jody Op den Buijsch
jody@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie