Marketing Automation

Automatiseer je processen met marketing automation

Marketing automation

Marketing automation staat bij veel bedrijven op het lijstje ‘hier moeten we iets mee’. Toch wordt het bij heel veel bedrijven nog niet toegepast. Marketing automation draagt bij aan het realiseren van leads. Het zorgt er automatisch voor dat er niet alleen meer, maar ook kwalitatief betere leads worden gerealiseerd. Maar het blijft niet bij het realiseren van leads; ook het personaliseren van je communicatie is een belangrijk onderdeel.

 

Doordat je je marketing automation kunt koppelen met je eigen systemen, is het voor iedereen toepasbaar.

Waarom mark@ing?

Onze marketing automation software

ActiveCampaign

ActiveCampaign is een marketing automation software welke veel gebruikt wordt in combinatie met een website of webshop. Door de ingebouwde website tracker kunnen acties op de website gekoppeld worden aan automatische acties binnen ActiveCampaign. Zo kun je perfect inspelen op het online gedrag van je bezoeker.

Mailchimp

Is marketing automation nog wat nieuw voor je? MailChimp is zeer geschikt voor iedereen die wil gaan beginnen met Marketing Automation. Het is gebruiksvriendelijk en eenvoudig opgezet. Bovendien is het tot de 2000 contacten gratis. Wil je direct aan de slag? Wij helpen je graag bij het opzetten van een Marketing Automation binnen Mailchimp.

Spotler

Ook de software van Spotler is uitermate geschikt voor een koppeling met je webshop. Denk hierbij aan automatische campagnes bij het verlaten van de winkelwagen, het bezoeken van bepaalde categorieën en het automatisch bevestigen van een online order. Zo kun je je bezoeker overtuigen door het versturen van de juiste e-mails op het juiste moment.  

LinkedIn automation

Wil jij je netwerk uitbreiden met relevante contacten, maar ben je het beu om iedereen handmatig uit te nodigen? Dan is LinkedIn Automation zeer geschikt! Middels deze tool kun je honderden mensen tegelijk een connectie verzoek sturen met een persoonlijk bericht. Zo maak je contact met je doelgroep en bereik je ze eerder met de door jouw geplaatste content.

Direct handige Marketing Automation checklists en handleidingen ontvangen? Download ons GRATIS kennispakket!

Onze werkwijze

Doelstelling

Een project begint altijd met het formuleren van een realistische en heldere doelstelling waarin verwachtingen duidelijk worden. Deze bepalen we samen met jou.

Analyseren

We leren je bedrijf graag wat beter kennen op basis van jouw USP’s, uitstraling en data. Realistische doelstellingen worden samen bepaald op basis van een 0-meting waarmee we aan de slag kunnen.

Ideeën

Een creatieve brainstorm helpt ons invulling te geven aan de opdracht. Welke boodschap willen we overbrengen naar welke doelgroep? En welk middel sluit hier uiteindelijk het beste bij aan?

Plan

De uiteenzetting van ideeën en alle bijkomende werkzaamheden wordt beschreven in een concreet plan. Zo weten we precies wat er allemaal moet gebeuren.

Prioriteren

Hebben we alle werkzaamheden in beeld? Dan prioriteer je samen met ons de taken aan de hand van de doelstelling om effectief en gefocust aan de slag te gaan. Jij maakt net zo goed onderdeel uit van het team.

Roadmap

Zodra alle taken geprioriteerd zijn laten we via een roadmap zien wat de planning is per maand. Is iedereen akkoord? Dan kunnen we aan de slag, let’s go!

Experimenteren

Om steeds te verbeteren en de juiste resultaten te behalen, houden we graag de touwtjes in handen. We leren van onze opdrachten en sturen hier continu in bij. Natuurlijk houden we jou hiervan altijd op de hoogte!

Rapporteren

Natuurlijk houden we jou altijd op de hoogte van de resultaten. Dit doen we door maandelijkse rapportages op te stellen en periodieke evaluaties in te plannen.

We werken graag effectief, met een duidelijk doel en in een team waar jij als klant ook onderdeel van uit maakt. We bepalen de doelstelling dan ook samen. Onze agile werkwijze zorgt voor overzicht, duidelijkheid en geeft de prioriteiten weer zodat jij, maar ook het team op de hoogte blijft van de gang van zaken. 

 

 

Binnen onze opdrachten denken we niet aan het eindproduct, maar brengen we in kaart wanneer een project een succes is. Zo kunnen we niet alleen de doelstelling en de juiste middelen bepalen, het houdt ons tevens scherp om snel bij te kunnen sturen waar nodig. De stappen die we hierbij doorlopen zijn analyseren, ideeën opdoen, prioriteren van werkzaamheden en het experimenteren. 

 

Wij gaan graag de samenwerking met je aan!

Onze Marketing Automation specialisten

Nienke_

Nienke Jansen

“Wil jij je doelgroep bereiken op de juiste kanalen? Daar kan ik je mee helpen! Door middel van gedetailleerde targeting en de juiste boodschap help ik je je online doelstellingen te bereiken. Social Media en ik zijn dan ook onafscheidelijk #socialmediaaddict. Een wat breder publiek bereiken? Geen probleem! Met de juiste strategie zorg ik ervoor dat je organisch en/of met advertenties hoger in Google komt te staan.”
Ontwerp zonder titel

Koen Paquay

“Ik geloof erin dat je alles kan bereiken zolang je het samen doet. Daarom werk ik het liefste samen met mijn collega's, klanten, vrienden en familie. Ik vind inspiratie in de gekste dingen en ben in staat om zelfs in bed nog te bedenken hoe ik de uitdagingen die er zijn op kan lossen. Ik doe niets liever dan experimenteren, ontdekken en opbouwen. Dus dat doe ik dan ook als ondernemer en eigenaar van mark@ing.”
  • Zeer deskundig en benaderbaar online marketing bureau. Denken echt vanuit de klant en komen proactief met nieuwe oplossingen/ideeën. Top!

    Selma Van Gils Avatar Selma Van Gils
  • Persoonlijk contact en transparant in hun werkwijze!

    Linde Haverhals Avatar Linde Haverhals
  • Dankzij Mark@ing weten mensen die mij nodig hebben mij te vinden. Top! Bedankt voor de goede service!

    Mirrin Leemans Avatar Mirrin Leemans
  • Denken vanuit de klant, zijn transparant én resultaatgericht!

    Menzo W. Avatar Menzo W.
  • Zeer professionele werkwijze met ervaren en meedenkende mensen!

    Krysia Steenbergen Avatar Krysia Steenbergen

Wij bedachten een marketing automation aanpak samen met

Klaar om jouw doelgroep te bereiken met
Marketing Automation?

Bekijk ook onze andere diensten

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

We halen meer verkeer naar je website door organisch beter zichtbaar te worden in zoekmachines als Google. 

Conversie optimalisatie (CRO)

Haal meer uit je huidige website bezoekers. Voorkom obstakels en zorg voor een gebruiksvriendelijke website.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Altijd een toppositie in de zoekmachine. Onze specialisten helpen om jouw doelgroep te bereiken.

E-mail marketing

We houden de betrokkenheid van je doelgroep hoog met een duidelijke e-mailmarketingstrategie. 

Social Media Marketing

Bereik je doelgroep met social media advertenties. Zo zorgen we voor meer zichtbaarheid bij jouw publiek!

Data analyse

Analyseer bezoekersgedrag op je website om de data in te zetten om online werkzaamheden te optimaliseren. 

Mis geen enkele online marketing update

Summary
Marketing Automation tools: SharpSpring vs MailChimp
Article Name
Marketing Automation tools: SharpSpring vs MailChimp
Description
E-mail automation programma’s zijn bijna niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Maar het ene programma is het andere niet. Het is dan ook van belang om duidelijk in beeld te hebben wat je met een programma kan bereiken om een goede keuze te kunnen maken. Zit jij er aan te denken om met SharpSpring of MailChimp te gaan werken of over te stappen op één van deze twee? Dan zit je hier goed! In deze blog vertellen we je alles over deze 2 marketing automation tools en wat de overeenkomsten en verschillen zijn.
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo