Data Analyse

Zet je data om in concrete actiepunten

Wat houdt data analyse in?

Data analyse is het proces van het evalueren van gegevens die zijn verzameld. Met behulp van analytische of statistische instrumenten en logische redeneringen probeer je de meest waardevolle informatie uit de data te halen. Het doel van het analyseren van data is het in kaart brengen van de behoefte van de klant en daarop inspelen. Tools die je helpen bij het analyseren van data zijn bijvoorbeeld: Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager en Google Data Studio. mark@ing helpt je bij het analyseren van data om zo de klant beter te begrijpen en meer resultaat te boeken. 

 

Toch zelf aan de slag? Bekijk dan onze Google Analytics training.

Waarom mark@ing?

Onze data analyse diensten

Google Tag Manager

Wij gebruiken Google Tag Manager om scripts in de broncode van een website te plaatsen. Na de tool geïnstalleerd te hebben kun je jouw scripts vanuit hier beheren en toevoegen zoals: Google Analytics, Hotjar, Event-tracking en nog veel meer. Scripts zijn allerlei tools om data via je website te analyseren. Er is geen html-kennis nodig en je bent onafhankelijk van een webbouwer. Makkelijk toch? We helpen je graag!

Google Analytics

Google Analytics is een van de bekendste tools om data mee te analyseren en wordt als basis voor vele andere tools gebruikt. Google Analytics geeft inzicht in je website bezoekers; hoeveel het er zijn, waar ze vandaan komen, hoe ze zich gedragen op de website en wat het einddoel is. Wij van mark@ing helpen je bij het inrichten en begrijpen van jouw data om dit weer effectief in te kunnen zetten. 

Google Search Console

Een andere tool van Google is Google Search Console. Deze tool geeft je inzicht in de organische resultaten van je website. In Search Console is het mogelijk om prestaties van je website te achterhalen, pagina’s te laten indexeren, crawlfouten te achterhalen en organisch verkeer te analyseren. Met deze inzichten gaan wij aan de slag om jouw website of webshop te optimaliseren!

Google Data Studio

Google Data Studio is een tool welke het visualiseren van je data mogelijk maakt. Met Google Data Studio maak je eenvoudig visuele rapporten, zodat je deze inzichten kunt delen met anderen.  In dit dashboard vind je niet alleen data terug vanuit Google Analytics; je kunt er namelijk verschillende bronnen aan toevoegen. Zo heb je al je resultaten in één overzicht. Hulp nodig? We helpen je graag met jouw eigen data overzicht!

Onze werkwijze

Doelstelling

Een project begint altijd met het formuleren van een realistische en heldere doelstelling waarin verwachtingen duidelijk worden. Deze bepalen we samen met jou.

Analyseren

We leren je bedrijf graag wat beter kennen op basis van jouw USP’s, uitstraling en data. Realistische doelstellingen worden samen bepaald op basis van een 0-meting waarmee we aan de slag kunnen.

Ideeën

Een creatieve brainstorm helpt ons invulling te geven aan de opdracht. Welke boodschap willen we overbrengen naar welke doelgroep? En welk middel sluit hier uiteindelijk het beste bij aan?

Plan

De uiteenzetting van ideeën en alle bijkomende werkzaamheden wordt beschreven in een concreet plan. Zo weten we precies wat er allemaal moet gebeuren.

Prioriteren

Hebben we alle werkzaamheden in beeld? Dan prioriteer je samen met ons de taken aan de hand van de doelstelling om effectief en gefocust aan de slag te gaan. Jij maakt net zo goed onderdeel uit van het team.

Roadmap

Zodra alle taken geprioriteerd zijn laten we via een roadmap zien wat de planning is per maand. Is iedereen akkoord? Dan kunnen we aan de slag, let’s go!

Experimenteren

Om steeds te verbeteren en de juiste resultaten te behalen, houden we graag de touwtjes in handen. We leren van onze opdrachten en sturen hier continu in bij. Natuurlijk houden we jou hiervan altijd op de hoogte!

Rapporteren

Natuurlijk houden we jou altijd op de hoogte van de resultaten. Dit doen we door maandelijkse rapportages op te stellen en periodieke evaluaties in te plannen.

We werken graag effectief, met een duidelijk doel en in een team waar jij als klant ook onderdeel van uit maakt. We bepalen de doelstelling dan ook samen. Onze agile werkwijze zorgt voor overzicht, duidelijkheid en geeft de prioriteiten weer zodat jij, maar ook het team op de hoogte blijft van de gang van zaken. 

 

 

Binnen onze opdrachten denken we niet aan het eindproduct, maar brengen we in kaart wanneer een project een succes is. Zo kunnen we niet alleen de doelstelling en de juiste middelen bepalen, het houdt ons tevens scherp om snel bij te kunnen sturen waar nodig. De stappen die we hierbij doorlopen zijn analyseren, ideeën opdoen, prioriteren van werkzaamheden en het experimenteren. 

 

Wij gaan graag de samenwerking met je aan!

Onze Data Analyse specialisten

Menzo

Menzo Wilshut

"Ik denk altijd vanuit jouw doelstelling en niet vanuit een middel. Door beslissingen te baseren op analyses en (klant)data realiseer ik meer online omzet voor jou! Daarnaast heb ik binnen verschillende organisaties als (interim) online marketeer gewerkt om lopende online vraagstukken op te pakken en de conversie een boost te geven. Het speelveld binnen afdelingen, ondernemingen en franchises is mij dan ook bekend, waardoor ik goed kan anticiperen op jouw behoefte."
Wouter

Wouter van Zelst

"Door middel van verschillende tools, waaronder Google Analytics en Hotjar, kan ik voor jou een gerichte analyse maken om je van inzichten te voorzien in het online gedrag van jouw klanten. Met deze inzichten is het onder andere mogelijk om eventuele online obstakels te signaleren. Waar lopen je klanten tegenaan en hoe kunnen we dit oplossen en verbeteren? Ik help je graag om door middel van de data op deze vragen een antwoord te vinden."
  • 5 star review  Zeer deskundig en benaderbaar online marketing bureau. Denken echt vanuit de klant en komen proactief met nieuwe oplossingen/ideeën. Top!

    thumb Selma Van Gils
  • 5 star review  Persoonlijk contact en transparant in hun werkwijze!

    thumb Linde Haverhals
  • 5 star review  Dankzij Mark@ing weten mensen die mij nodig hebben mij te vinden. Top! Bedankt voor de goede service!

    thumb Mirrin Leemans
  • 5 star review  Denken vanuit de klant, zijn transparant én resultaatgericht!

    thumb Menzo W.
  • 5 star review  Zeer professionele werkwijze met ervaren en meedenkende mensen!

    thumb Krysia Steenbergen

Wij bedachten een data analyse aanpak samen met

Klaar om meer uit je data te halen?

Bekijk ook onze andere diensten

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

We halen meer verkeer naar je website door organisch beter zichtbaar te worden in zoekmachines als Google. 

Conversie optimalisatie (CRO)

Haal meer uit je huidige website bezoekers. Voorkom obstakels en zorg voor een gebruiksvriendelijke website.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Altijd een toppositie in de zoekmachine. Onze specialisten helpen om jouw doelgroep te bereiken.

E-mail marketing

We houden de betrokkenheid van je doelgroep hoog met een duidelijke e-mailmarketingstrategie. 

Social Media Marketing

Bereik je doelgroep met social media advertenties. Zo zorgen we voor meer zichtbaarheid bij jouw publiek!

Marketing automation

Neem werk uit handen door automatiseringen toe te passen. Zo maken we je het een stuk makkelijker!

Mis geen enkele online marketing update

Summary
De UTM code: meten = weten
Article Name
De UTM code: meten = weten
Description
Zijn mijn social media-inspanningen de moeite waard? Leest de doelgroep mijn blogs? Zijn de conversies op mijn website verhoogd door de advertenties die ik heb ingezet? Dit is slechts een greep uit de vragen die je jezelf kunt stellen bij de inzet van online marketing. Het voordeel van online marketing is dat het veel gemakkelijker te meten is dan offline inspanningen: De weg op het internet door de bezoeker is eenvoudig te achterhalen. We kunnen daarom ook niet vaak genoeg zeggen dat het belangrijk is om je inspanningen te meten; alleen op die manier weet je of je investeringen daadwerkelijk de moeite waard zijn.
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo