Conversie Optimalisatie (CRO)

Haal meer uit je huidige website of webshop

Wat is conversie optimalisatie?

Bij conversie optimalisatie ga je kijken hoe je meer rendement (oftewel omzet) kan halen uit hetzelfde aantal website bezoekers. Het kan zijn dat jouw websitebezoekers niet helemaal doen wat jij van ze verwacht. Dit komt door verschillende obstakels op je website of webshop. Door deze obstakels weg te nemen kunnen bezoekers beter, sneller en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of contactaanvraag. Website obstakels zijn onder te verdelen in 3 soorten: technische, functionele en usability obstakels. Wij helpen je graag bij het optimaliseren van je website om zo meer resultaat te boeken.    Liever zelf aan de slag met conversie optimalisatie? Bekijk dan onze training.

Waarom mark@ing?

Onze CRO diensten

UX design

Bij UX design gaat het om de ervaring die een gebruiker heeft met jouw webshop/website. Op basis van benchmark standaarden zijn wij in staat jouw webshop/site naar een hoger niveau te tillen als het gaat om de bezoekers ervaring. Een essentieel onderdeel van een goede start is rekening houden met gebruiksvriendelijkheid in je webshop of website. De gebruiksvriendelijkheid van jouw webshop kunnen we optimaliseren aan de hand van reeds bekende inzichten in de e-commerce branche. Daarnaast adviseren wij over hoe het optimale ontwerp van je webpagina’s eruit moet komen te zien.

 

A/B testen

Nadat er is vastgesteld wat de mogelijke oorzaak is van het uitblijven van converterende bezoekers is het verstandig om te testen of je ideeën werken. Dit doen we bij mark@ing door A/B testing hypothesen op te stellen. Een A/B test bestaat uit 2 variaties die ieder aan 50% van de bezoekers wordt gepresenteerd. Door dit te testen wordt inzichtelijk of de aanpassingen die getest worden significant genoeg zijn om na een succesvolle test aan alle bezoekers te presenteren. Dit proces blijf je doorlopen totdat er niets meer te verbeteren valt.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw situatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Direct handige CRO checklists en handleidingen ontvangen? Download ons GRATIS kennispakket!

Onze werkwijze

Doelstelling

Een project begint altijd met het formuleren van een realistische en heldere doelstelling waarin verwachtingen duidelijk worden. Deze bepalen we samen met jou.

Analyseren

We leren je bedrijf graag wat beter kennen op basis van jouw USP’s, uitstraling en data. Realistische doelstellingen worden samen bepaald op basis van een 0-meting waarmee we aan de slag kunnen.

Ideeën

Een creatieve brainstorm helpt ons invulling te geven aan de opdracht. Welke boodschap willen we overbrengen naar welke doelgroep? En welk middel sluit hier uiteindelijk het beste bij aan?

Plan

De uiteenzetting van ideeën en alle bijkomende werkzaamheden wordt beschreven in een concreet plan. Zo weten we precies wat er allemaal moet gebeuren.

Prioriteren

Hebben we alle werkzaamheden in beeld? Dan prioriteer je samen met ons de taken aan de hand van de doelstelling om effectief en gefocust aan de slag te gaan. Jij maakt net zo goed onderdeel uit van het team.

Roadmap

Zodra alle taken geprioriteerd zijn laten we via een roadmap zien wat de planning is per maand. Is iedereen akkoord? Dan kunnen we aan de slag, let’s go!

Experimenteren

Om steeds te verbeteren en de juiste resultaten te behalen, houden we graag de touwtjes in handen. We leren van onze opdrachten en sturen hier continu in bij. Natuurlijk houden we jou hiervan altijd op de hoogte!

Rapporteren

Natuurlijk houden we jou altijd op de hoogte van de resultaten. Dit doen we door maandelijkse rapportages op te stellen en periodieke evaluaties in te plannen.

We werken graag effectief, met een duidelijk doel en in een team waar jij als klant ook onderdeel van uit maakt. We bepalen de doelstelling dan ook samen. Onze agile werkwijze zorgt voor overzicht, duidelijkheid en geeft de prioriteiten weer zodat jij, maar ook het team op de hoogte blijft van de gang van zaken. 


Binnen onze opdrachten denken we niet aan het eindproduct, maar brengen we in kaart wanneer een project een succes is. Zo kunnen we niet alleen de doelstelling en de juiste middelen bepalen, het houdt ons tevens scherp om snel bij te kunnen sturen waar nodig. De stappen die we hierbij doorlopen zijn analyseren, ideeën opdoen, prioriteren van werkzaamheden en het experimenteren. 

Wij gaan graag de samenwerking met je aan!

Onze Conversie Optimalisatie specialisten

Ontwerp zonder titel

Koen Paquay

“Ik geloof erin dat je alles kan bereiken zolang je het samen doet. Daarom werk ik het liefste samen met mijn collega's, klanten, vrienden en familie. Ik vind inspiratie in de gekste dingen en ben in staat om zelfs in bed nog te bedenken hoe ik de uitdagingen die er zijn op kan lossen. Ik doe niets liever dan experimenteren, ontdekken en opbouwen. Dus dat doe ik dan ook als ondernemer en eigenaar van mark@ing.”
  • Zeer deskundig en benaderbaar online marketing bureau. Denken echt vanuit de klant en komen proactief met nieuwe oplossingen/ideeën. Top!

    Selma Van Gils Avatar Selma Van Gils
  • Persoonlijk contact en transparant in hun werkwijze!

    Linde Haverhals Avatar Linde Haverhals
  • Dankzij Mark@ing weten mensen die mij nodig hebben mij te vinden. Top! Bedankt voor de goede service!

    Mirrin Leemans Avatar Mirrin Leemans
  • Denken vanuit de klant, zijn transparant én resultaatgericht!

    Menzo W. Avatar Menzo W.
  • Zeer professionele werkwijze met ervaren en meedenkende mensen!

    Krysia Steenbergen Avatar Krysia Steenbergen

Wij bedachten een conversie optimalisatie aanpak samen met

Klaar om meer on-site conversies te realiseren door middel van CRO?

Bekijk ook onze andere diensten

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

We halen meer verkeer naar je website door organisch beter zichtbaar te worden in zoekmachines als Google. 

Marketing automation

Neem werk uit handen door automatiseringen toe te passen. Zo maken we je het een stuk makkelijker!

Zoekmachine adverteren (SEA)

Altijd een toppositie in de zoekmachine. Onze specialisten helpen om jouw doelgroep te bereiken.

E-mail marketing

We houden de betrokkenheid van je doelgroep hoog met een duidelijke e-mailmarketingstrategie. 

Social Media Marketing

Bereik je doelgroep met social media advertenties. Zo zorgen we voor meer zichtbaarheid bij jouw publiek!

Data analyse

Analyseer bezoekersgedrag op je website om de data in te zetten om online werkzaamheden te optimaliseren. 

Mis geen enkele online marketing update

Summary
MBTI: Bereik je bezoeker effectief & verhoog conversie
Article Name
MBTI: Bereik je bezoeker effectief & verhoog conversie
Description
De Myer Briggs Type Indicator, verkort MBTI genoemd, is een manier om onderscheid te maken tussen verschillende bezoekers op je website. MBTI is een psychologische vragenlijst waarbij voorkeuren worden blootgelegd. Deze test bestaat uit 16 typen, welke worden ingedeeld in 4 soorten bezoekers. Iedere groep bezoekers bekijkt de website op een andere manier, en het is zaak om als websitebeheerder de website in te richten voor alle 4 de typen bezoekers.
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo