Dé Content kalender resultaten

Dé Content kalender resultaten

In 2016 ben ik gestart met het opmaken van een handige download voor iedereen die content creëert voor zijn klanten. Het betreft de download  ”Content Kalender 2018” (elk jaar weer een nieuwe).

In dit artikel deel ik graag mijn ervaringen en het tot nu toe behaalde resultaat door een combinatie van Zoekmachine optimalisatie, Marketing Automation en Content!

Toen wij (mijn collega Jody Op den Buijsch en ik) in 2016 startten met het delen van onze Content Kalender hadden wij niet voorzien deze resultaten te behalen. Met relatief weinig inspanning (ongeveer 20 uur per jaar) weten wij nu dagelijks 2 downloads te realiseren. Zo ook jou, want jij bent één van de gelukkigen die de content kalender ook in zijn bezit heeft. Mocht je deze echter nog niet hebben, download hem dan hier: Contentkalender 2018.

Onze content kalender resultaten

Daarnaast hebben wij met deze relatief simpele aanpak een eerste pagina positie binnen Google weten te behalen op de zoekterm; Content kalender 2018 (incl. enkele afgeleiden daarvan). Wat resulteert in een aantal downloads per week. Let wel we staan niet op positie 1 in Google (althans nog niet ;-)), maar op de eerste pagina en soms zelfs op de tweede. Ook een lagere positie in Google levert resultaat op.

content kalender resultaat in Google

Wanneer men dus zoekt op relevante zoektermen (afgeleid van Content kalender) wordt onze pagina getoond. Gezien de relevantie die wij te bieden hebben met onze Gratis Download klikken relatief weinig bezoekers door naar deze pagina (maandelijks: 74).

content kalender Google Analytics resultaten

Je zult wel denken, nou dat is niet veel. Dus waarom is dit dan zo’n bijzonder resultaat? Dat dacht ik ook toen ik keek naar het aantal bezoekers, maar aangezien ik wist hoeveel downloads er maandelijks zijn voor onze content kalender stond ik versteld. Zo weten wij in hetzelfde tijdbestek van 1 maand 25 downloads te realiseren. Dat resulteert in  conversie percentage van 34% per maand op alleen onze Content Kalender download.


Lees ook het artikel over ”Wat is Conversie Optimalisatie” om te weten te komen wat je moet doen wanneer je dan eindelijk bezoekers op je website krijgt!


Zodra iemand het formulier heeft ingevuld en dus de download heeft aangevraagd, ontvangt hij/zij de content kalender in een e-mail. Het e-mailadres wordt toegevoegd aan een lijst, genaamd ”content kalender download” en het gehele jaar voorzien van relevante inhakers voor elke nieuwe maand. Wat dus relevante informatie is voor iemand die een content kalender gebruikt of gaat gebruiken. Dit is informatie die jij als reeds ingewijde content kalender gebruiker kan gebruiken om je content marketing ten uitvoer te brengen.

content kalender marketing automation flow

Hoe volgen wij deze communicatie stroom op?

Nu hoor ik je al denken, dat is wel erg kostbaar en veel werk om op te zetten. Ik zal een geheim verklappen. Dat valt enorm mee. Door middel van ons marketing automation systeem zijn wij in staat geweest om de content, kalender en de e-mails in een tijdbestek van niet meer dan 20 uur op te zetten. Dus stel je voor dat ik dit nu het komende jaar zo laat doorgaan. Dan heb ik 20 uur werk verzet en realiseer ik 300 downloads per jaar. Je zult begrijpen dat ik niet alleen dit onderwerp op deze manier op mijn website heb staan, maar nog veel meer. Op deze manier kan ik met een optimale Zoekmachine Optimalisatie aanpak, standaard Marketing Automation aanpak en nuttige content elke maand meer 50 leads per week.

Wil jij ook met onze Marketing Automation tool aan de slag? Dat kan GRATIS. Het enige dat je hoeft te doen is een DEMO aan te vragen. Zie onderstaand formulier in te vullen.


Summary
Dé Content kalender resultaten
Article Name
Dé Content kalender resultaten
Description
Met relatief weinig inspanning (ongeveer 20 uur per jaar) weten wij nu dagelijks 2 downloads te realiseren. Zo ook jou, want jij bent één van de gelukkigen die de content kalender ook in zijn bezit heeft. Mocht je deze echter nog niet hebben, download hem dan hier.
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo
Koen Paquay
koen@markating.nl
1 Reactie
  • Jody Op den Buijsch
    Geplaatst op 08:26h, 28 maart Beantwoorden

    Goed artikel, Koen! Ik ben echt super enthousiast over ons marketing automation systeem en het gemak waarmee het werkt. Heldere uitleg erover

Geef een reactie