Growth hacking – de werkwijze om snel te schakelen
Het idee van Zorgwoningkopen was geboren, nu de uitwerking nog. Voor het uitvoeren van onze ideeën zijn we gaan growth hacken.
Growth hacking is een werkwijze en mindset om in een kort tijdsbestek zo snel mogelijk te experimenteren, testen en analyseren. Bij klassieke marketingmethodes ben je maandenlang marktonderzoek aan het uitvoeren en ga je op basis van kwalitatieve en kwantitatieve data het betreffende plan uitvoeren. Bij growth hacking doe je dit op basis van aannames.
De algemene doelstelling was duidelijk: we willen d.m.v. een digitaal platform vraag en aanbod in mantelzorgwoningen aan elkaar koppelen. Hierbij moeten we het koopproces van potentiële klanten en het salesproces van potentiële mantelzorgwoning aanbieders vergemakkelijken.
Met de bovenstaande kennis hebben we een kort lijstje opgesteld van benodigdheden om de doelstelling te kunnen verwezenlijken:
– Potentiële leads
– Potentiële mantelzorgwoning aanbieders
– Een platform waar deze samenkomen
– Enkele criteria waar de leads aan moeten voldoen
– Juiste doelgroep
Om zo snel mogelijk resultaat te boeken hebben we een Facebookpagina opgesteld en zijn we gaan testen met Facebook Ads. Middels een Marketing Automation flow hebben we informatie ingewonnen vanuit onze leads. De leads stroomde binnen. Nu de aanbieders nog.
Voor de aanbieders hebben we simpelweg een lijst van potentiële aanbieders opgesteld en zijn we deze telefonisch gaan benaderen. Bij eventuele interesse hebben we enkele test leads doorgestuurd waarbij ze zelf konden ervaren hoe warm deze leads waren.