Zoekmachine Optimalisatie
Allereest zijn we gaan kijken naar de basis; een website die goed gevonden wordt en SEO-technisch prima in elkaar zit. Hier viel nog wat aan te schaven en dus hebben we twee medewerkers van ANSINGER uitgenodigd voor een Zoekmachine Optimalisatie (SEO) training. Na deze training hebben ze de kennis direct toegepast in de praktijk om de website SEO-technisch flink aan te pakken.
Het technisch optimaliseren van de website heeft er ook voor gezorgd dat de vacatures van ANSINGER terug te vinden zijn in het overzicht van Google for Jobs. Dit zorgt voor extra exposure in de zoekmachine.
We hebben gekeken naar de belangrijkste zoektermen voor ANSINGER en hoe ze hier op gevonden kunnen worden. Samen met de CMS partij Otys hebben we een nieuw template ontwikkeld welke we konden gebruiken om goed vindbare pagina’s op te zetten. En met succes!
LinkedIn Automation
Waarom zou je geen gebruik maken van platformen waarop je al successen boekt? Een sterk LinkedIn profiel heeft vele voordelen, waaronder het feit dat mensen eerder geneigd zijn om connectieverzoeken van iemand met een sterk profiel te accepteren.
Door middel van LinkedIn automation hebben we het netwerk van een van de medewerkers van ANSINGER uitgebreid met relevante connecties. Zo werft hij niet alleen direct nieuwe kandidaten, maar krijgen zijn posts over nieuwe vacatures ook meer engagement. Win-win situatie dus!
Google Ads
De nieuwe landingspagina’s die we om SEO redenen hebben toegevoegd bieden ook een goed uitgangspunt om te starten met adverteren binnen Google. Naast een branding campagne worden ook deze landingspagina’s door middel van Google Ads meer onder de aandacht gebracht. Dit levert een mooi aantal extra sollicitaties op. Wil men niet direct solliciteren? Dan is er ook de mogelijkheid om je in te schrijven als kandidaat en op de hoogte te blijven van nieuwe vacatures.